Tur?

Är det någon mer än mig som är lite knäpp och fortsätter att hålla koll på saker även när vi fått det vi spanat på?

I slutet på förra året köpte jag ju löpbandet åt hundarna. Jag hade span på alla möjliga sidor för att få tag i ett och när jag väl började kolla på norska Finn.no så dröjde det inte många veckor innan jag då hittade det som jag till slut köpte. Jag var på väg att kontakta fler andra säljare innan men det föll alltid på det ena eller det andra vilket med facit i hand var tur eftersom jag fick mitt löpband till ett bra pris och inte behövde åka allt för långt in i Norge.

Under tiden som jag hade span var det ett helt gäng med löpband ute på den norska sidan. Några var på tok för långt bort för att jag skulle kunna åka och hämta och några var alldeles för dyra men som sagt det var ändå ett flertal som var aktuella. Nu några månader senare så kan jag inte låta bli att i bland gå in och se om löpbanden fortsätter att dyka upp men de gör de inte? För tillfället finns inget löpband ute? Jättemärkligt faktiskt men så har det varit ett bra tag nu?

Jag måste helt enkelt bara ha haft en jäkla tur som fick tag i mitt band så enkelt 🙂

Som jag skrivit tidigare så är vårt största problem att hinna med att använda löpbandet eftersom jag alltid prioriterar att vara ute i skogen före. Jag skulle ju vilja låta hundarna gå två till tre gånger i veckan men oftast blir det bara en gång i veckan. Jag tänker att vi kanske lyckas bättre när simsäsongen snart är över?

Jag har i alla fall en hund som verkligen gillar att gå på bandet?! Jag börjar nästan alltid med Frisken, för om han inte får gå först så är han med och styr och till och med testar att gå upp på bandet samtidigt som någon av de andra går och det är bara besvärligt. Så Frisken får gå först så är han nöjd och glad sedan. Och så fort Frisken är klart så rusar Kilo upp på bandet? Sen står han där och viftar helt hysteriskt på svansen och väntar på att jag ska starta? Knäppa hund liksom.

Odden som är den som behöver träningen är den som tycker att det är tråkigast, så klart liksom. Han protesterar inte men han ligger gärna och trycker ute i hallen tills han hör att jag ropar, aldrig att han kommer självmant. Nåja han går sedan bra och jag kan väl hålla med honom om att det inte är den roligaste formen av träning.


Han som inte tycker att det här med löpbandsträningen är så där överdrivet skojigt 😉

I kväll har hundarna i alla fall alla tre fått ett varsitt pass på löpbandet och alla tre har skött sig fint. Kanske med undantag för Kilo som var lite lätt övertaggad och då blir lite spänd och kort i steget, som sagt knasiga hund som tycker det är så roligt att gå på ett band?!

Lämna en kommentar