Men det var väl ett jäkla velande?!

Ska det vara så här? Varannan dag snö och varannan dag tö? Värdelöst om ni frågar mig!

Hade tänkt komma i säng tidigt i gårkväll, det gick som vanligt inte alls… Tänkte mig då en liten sovmorgon, det tänkte inte Odd… Nåja jag fick ligga kvar i sängen till strax efter halv åtta i alla fall så jag ska väl inte klaga så mycket. Vid halv nio när det var ljust ute knallade vi i väg på en promenad, fick bli en sväng bort mot Björksätterhagarna. Odden knallar på bra och hänger med utan bekymmer numera 🙂 Mulet och trist väder men uppehåll medan vi var ute. När vi kom hem hade Henrik fixat frukost och efter att ha käkat det så såg jag att det började yra snö ute. Vädernissarna har varnat för snö och storm så jag slängde snabbt på mig lite kläder och åkte ner för att handla lite.

Under den korta stunden som jag vara inne och handlade hann det komma flera cm snö så när jag kom hem, snabbrastade jag hundarna på tomten och kröp sedan upp i soffhörnet och kikade på skidor.

På eftermiddagen fick det bli en promenad till i skogen. Mörkt som satan men snön gjorde det ju lite ljusare och pannlampan är fortfarande underbar att ha i jämförelse med mina gamla lampor! Fast redan när vi var ute den här gången så hade snön börjat att töa, skitväder!!

Under kvällen har jag tränat lite med Odd. Vi har börjat kika lite på snabba lägganden. Jag får erkänna att Odden inte fått mycket träning, på nått egentligen…. Ögonkontaktsövningar gör han visserligen riktigt bra och vi leker en hel del och jag är mycket nöjd över hur intensiv han är i leken samt att han om jag kastar i väg leksaken nästan alltid kommer tillbaka med den till mig och vill leka mer 🙂 Men annars är hans träning sorgligt bristfällig än så länge. Men som sagt nu har vi börjat med läggandet. Eftersom Odd faktiskt är nästan lika matskadad som Kilo så är det lätt att locka honom och att visa honom. Jag tränar läggandet på så sätt att jag belönar ett par gånger när han får lyfta frambenen från sittande, typ som ”sitt fint”, sedan visar jag snabbt ner med en godbit till backen och oftast så liksom slänger han sig då ner eftersom frambenen redan är i luften. Vi får väl traggla det här lite så ska det nog gå att få till 🙂

sol kilo
Vi vill ha snö och sol och minusgrader, inget jäkla varannan dags väder med slask.

Lämna en kommentar