Sennenträff

Min kropp verkar redan har ställt in sig på sommartid eller nått för jag vaknar åt helsike för tidigt varenda dag? Inte går det att somna om heller, sjukt irriterande.

Det blev i alla fall en halvtimmes runda i skogen med hundarna innan frukost och sen bar det av på sennenträff. Denna gång i Ljungsbro och där har jag ju hängt en del tidigare så det var roligt att se hur mycket av skogen jag skulle känna igen sedan gymnasietiden. Nu var det väl inte allt för mycket men lite kände jag allt igen.

Kilo var helt bedrövligt hormonstinn och med en jäkla massa pip och gnäll som resultat, grrr, jag blir galen på det! Nu fick han jobba rejält under rundan eftersom vi hade klövjan med oss och han fick vackert bära Henriks och mitt fika. En termos kaffe, två 50 cl cola, några mackor och lite fikabröd samt en påse köttbullar, ja lite vikt blev det ju. Han fick däremot gå kopplad hela rundan för han var bedrövligt ofokuserad på sin matte…. Maxen däremot hängde med husse tills han släpptes lös, då minglade han runt för att se vem som kunde tänkas ha lite gott i fickan 😉

Vid fikat försökte Maxen lura till sig både en och tre godbitar hos alla han såg, han har verkligen blivit en liten diva med åldern. Vi fotade lite vid Göta kanal när vi kom tillbaka till bilarna och sedan var det dax att vinka hej då och åka hemåt.

bernerdalingar
Ett gäng Bernerdalingar. Från vänster, Kilo, Max, Bjarke och Lanson.

Dina
Dina, Emils syster, med familj kom på besök till Östergötland i dag. Alltid lika skoj att ses men nog kryper det fram en tår varje gång jag ser Dina… Det är jobbigt att sakna….

När vi kom hem slappade vi ett tag och sedan tog jag med mig Kilo ner till stallet och tog in hästarna. Fixade sedan i ordning Zvea och gav mig av på en liten tur. Maxen hämtade vi upp hemma då jag inte ville att han skulle gå på asfalten en massa i dag. Genom att hämta honom hemma och lämna av honom hemma så sparade jag hans tassar på 4 km asfalt, känns helt rätt. Kilo däremot fick gå med alla vägar. Ja och det behövde han nog för nu ligger han helt utslagen här hemma, nöjd över att få ha använt både kropp och huvud under dagen.

1959938_10200797868468119_303622994_n
Maxen glad över att träffa Zvea och få springa med henne lite, trots att han nog var lite trött efter sennenträffen 😉 Ja och Zvea hon är ju bara snäll och go 🙂

Medan jag var i stallet stod en älggryta och puttrade på spisen så den har vi nu smaskat på till middag, riktigt gott blev det.

I morgon är det ny vecka och vardag igen, suck helgerna går alldeles för fort! En körig vecka har jag framför mig dessutom. I morgon är det som vanligt sim, tisdag är faktiskt än så länge fri (?!), på onsdag drar äntligen lydnadskursen i gång igen 🙂 Torsdag och fredag är jag i Göteborg på utbildning, lördag är det Sala och på söndag skulle jag egentligen vilja åka tillbaka till Göteborg och gå på Nordic Outdoor mässan men det lutar nog åt att jag skippar det!

Lämna en kommentar